Σοβαρές οι συνέπειες της πανδημίας και του lockdown στην ανάπτυξη των παιδιώνΣοβαρές οι συνέπειες της πανδημίας και του lockdown στην ανάπτυξη των παιδιώνΣοβαρές οι συνέπειες της πανδημίας και του lockdown στην ανάπτυξη των παιδιώνΣοβαρές οι συνέπειες της πανδημίας και του lockdown στην ανάπτυξη των παιδιών
  • ΑΙΜΟΚΑΘΑΡΣΗ
    • Επιστημονικά άρθρα – παρουσιάσεις
    • Ενημέρωση για τους νεφρούς
      • Μεταμόσχευση
      • Αιμοκάθαρση
      • Περιτοναϊκή Κάθαρση
    • Ειδήσεις για την υγεία
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΤΑΞΙΔΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΝΕΦΡΟΠΑΘΩΝ
  • ENE
  • ΠΑΝΕΠ/ΚΑ ΝΕΦΡΟΛΟΓΙΚΑ ΝΕΑ
    • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
    • Πανεπιστήμιο Πατρών
    • Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
  • ΜΟΝΑΔΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
    • Μονάδες Αιμοκάθαρσης
    • Μονάδες Περιτοναϊκής
  • YIA TA NEFRA
✕
κροκος κοζανης
Η κολχικίνη στη μάχη κατά του κορονοϊού. Ποιους ασθενείς αφορά και πότε θα χορηγείται
25 Ιανουαρίου 21
Τα «κινούμενα σχέδια» της ιατρικής και ο 33χρονος Ελληνας
Θεσσαλονίκη: Τα «κινούμενα σχέδια» της ιατρικής και ο 33χρονος Ελληνας που ίδρυσε την πρώτη εταιρεία «medical animation» στην Ελλάδα, αφήνοντας την καριέρα του στον όμιλο «Warner Bros»
25 Ιανουαρίου 21

Σοβαρές οι συνέπειες της πανδημίας και του lockdown στην ανάπτυξη των παιδιών

25 Ιανουαρίου 21
Σοβαρές οι συνέπειες της πανδημίας και του lockdown στην ανάπτυξη των παιδιών

Σοβαρές συνέπειες στη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών έχει η πανδημία και το lockdown και, μάλιστα, αυτές οι συνέπειες μπορεί να είναι σοβαρότερες από αυτές των ενηλίκων.

Σε αυτό συντελούν τα μέγιστα η διακοπή της κανονικότητας της εκπαίδευσης, των σωματικών δραστηριοτήτων και των ευκαιριών κοινωνικοποίησης, παράγοντες που είναι σημαντικοί για τη φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών. Τα παραπάνω επισημαίνει, επικαλούμενος διεθνή βιβλιογραφικά δεδομένα, ο καθηγητής Ψυχιατρικής, διευθυντής της Β’ Ψυχιατρικής Κλινικής του ΑΠΘ, Βασίλειος-Παντελεήμων Μποζίκας.

«Ανεξαρτήτως ηλικίας, τα παιδιά μπορεί να εμφανίσουν μεγαλύτερη εξάρτηση από τους γονείς, ευερεθιστότητα και έλλειψη προσοχής.

Οι γονείς αναφέρουν ότι τα παιδιά παρουσιάζουν μεγαλύτερη αβεβαιότητα, φόβο και απομόνωση, καθώς και δυσκολίες στον ύπνο. Μικρότερης ηλικίας παιδιά (3-6 ετών) είναι πιθανότερο να εκδηλώσουν συμπτώματα προσκόλλησης και φόβου για την υγεία των μελών της οικογένειάς τους απ’ ό,τι μεγαλύτερα παιδιά (6-18 ετών)», αναφέρει ο κ. Μποζίκας, μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Παράλληλα, ο κ. Μποζίκας σημειώνει ότι με το άνοιγμα το σχολείων οι εκπαιδευτικοί που θα έρχονται και πάλι σε τακτική καθημερινή φυσική επαφή με τους μαθητές τους, καλούνται να παίξουν σημαντικό ρόλο στην προαγωγή της ψυχολογικής ευεξίας των παιδιών.

Σε ό,τι αφορά την ψυχολογική υποστήριξη των παιδιών που επέστρεψαν στις σχολικές αίθουσες διατυπώνει τα εξής:

  • Τα παιδιά πρέπει να ενημερώνονται τακτικά σχετικά με την COVID-19 και τις συμπεριφορές προφύλαξης σύμφωνα με το επίπεδο ωριμότητας τους. Θα πρέπει να εξηγείται στους μαθητές η ανάγκη να συμπεριφέρονται υπεύθυνα κατά την διάρκεια της πανδημίας. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να ακολουθούν τα μέτρα προφύλαξης (μάσκες, αποστάσεις) ώστε να λειτουργούν ως μοντέλα για τα παιδιά.
  • Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να παίξουν έναν σημαντικό ρόλο στην προαγωγή της ψυχικής υγείας των μαθητών τους. Μπορούν να συζητήσουν υγιείς στρατηγικές αντιμετώπισης του στρες (άσκηση, διάβασμα, μουσική κλπ) που πρέπει να παρέχονται προκειμένου να αντιμετωπιστούν αρνητικά φαινόμενα, όπως η συνεχής ενασχόληση με το διαδίκτυο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια.
  • Οι μαθητές είναι ανάγκη να κατανοήσουν τη σημασία της κοινωνικά επωφελούς ή αλτρουιστικής συμπεριφοράς και της σημασίας των ανθρώπινων αρετών, όπως η ενσυναίσθηση και η υπομονή. Τα παιδιά πρέπει να κατανοήσουν τον ρόλο τους στην κοινωνία και πως η αναγκαία κοινωνική αποστασιοποίηση δεν ισοδυναμεί με συναισθηματική αποστασιοποίηση.
  • Οι νηπιαγωγοί και οι δάσκαλοι ή οι υπεύθυνοι καθηγητές της τάξης πρέπει να επικοινωνούν με τους γονείς τηλεφωνικά ή μέσω διαδικτύου ώστε να υπάρχει αλληλοτροφοδότηση σχετικά με τους μαθητές και την ψυχική τους υγεία.
  • Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αναγνωρίσουν τυχόν επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των μαθητών τους που χρειάζονται πιο ειδική παρέμβαση (π.χ. αγχώδεις εκδηλώσεις, φόβο, κατάθλιψη, ΔΕΠΥ). Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να συζητήσουν το όποιο πρόβλημα με τους γονείς προκειμένου αυτό να αντιμετωπιστεί έγκαιρα από επαγγελματία ψυχικής υγείας. Σημαντική εδώ είναι η συμβολή του ψυχολόγου του σχολείου. Η επίσκεψη σε παιδοψυχίατρο σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αποτελεί ταμπού.
  • Οι ψυχολόγοι που είναι τοποθετημένοι σε σχολεία πρέπει να βρίσκονται σε στενή συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να τους παράσχουν εξειδικευμένες πληροφορίες και συμβουλές σε σχέση με τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζουν τα παιδιά.
  • Παιδιά που θα μπουν σε καραντίνα και θα τεθούν και πάλι σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση χρειάζονται επιπλέον υποστήριξη από τους δασκάλους και τους καθηγητές. Η εξειδικευμένη βοήθεια από ψυχολόγο είναι ιδιαίτερα χρήσιμη.
  • Οι διευθύνσεις των σχολείων και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να δώσουν μεγάλη προσοχή σε παιδιά που λόγω της κοινωνικοοικονομικής τους κατάστασης δεν είχαν πρόσβαση στα διαδικτυακά μαθήματα προκειμένου να καλύψουν τα εκπαιδευτικά κενά που δημιουργήθηκαν.
  • Ιδιαίτερη σημασία έχει η ψυχολογική υποστήριξη των εκπαιδευτικών που σε τέτοιες συνθήκες αναλαμβάνουν το δύσκολο έργο της φροντίδας και της προστασίας των παιδιών, ενώ παράλληλα είναι και οι ίδιοι εκτεθειμένοι στον κίνδυνο μόλυνσης από την COVID-19. Οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί των σχολείων μπορούν να παράσχουν τέτοιου είδους υποστήριξη τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Αγγέλα Φωτοπούλου

Share

Σχετικά άρθρα

clinic
23 Μαΐου 22

Επιμένουν σε κινητοποίηση 26-28 Μαΐου οι φορείς ΠΦΥ ιδιωτικού τομέα – Απάντηση στον υπουργό Υγείας


Διαβάστε εδώ
heart
20 Μαΐου 22

Απαραίτητος ο καρδιολογικός έλεγχος μετά από λοίμωξη COVID-19


Διαβάστε εδώ
prostate
20 Μαΐου 22

Αυξημένος ο κίνδυνος θανατηφόρου καρκίνου του προστάτη για τους καπνιστές, ιδίως τους παχύσαρκους


Διαβάστε εδώ
monkey
19 Μαΐου 22

Ευλογιά των πιθήκων: Πολλές δεκάδες ύποπτα και επιβεβαιωμένα κρούσματα της ασθένειας έχουν εντοπιστεί στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική


Διαβάστε εδώ
face mask
18 Μαΐου 22

Τέλος οι μάσκες στους εσωτερικούς χώρους – Οι εξαιρέσεις


Διαβάστε εδώ
cigarettes
18 Μαΐου 22

Κανένα όφελος στην υγεία τους όσοι χρησιμοποιούν ταυτόχρονα ηλεκτρονικό και παραδοσιακό τσιγάρο


Διαβάστε εδώ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ΒΙΒΛΙΑ

  • βιβλίο Στρατούλη
    “Οταν γεννιέσαι τρεις φορές, δωρεά οργάνων = δώρο ζωής” Δημήτρης Στρατούλης
    29 Ιουνίου 20
  • βιβλίο
    Ποιός μπορεί να μας γιατρέψει; Αντώνης Λαγγουράνης, ο ιατρός – φιλόσοφος
    11 Ιουνίου 20
  • Υπάρχουν Άγγελοι
    Σταύρος Κυπριανού: Το γεγονός ότι σήμερα είμαι ζωντανός το οφείλω στον άγνωστο ηρώα μου.
    15 Απριλίου 20

Εγγραφείτε στο
NEWSLETTER μας!

Ας μείνουμε σε επαφή!

Λυκούργου 27, Άγιοι Ανάργυροι, ΤΚ 13561
Τηλ: 2108315948, 2108547286

Συνεργαζόμενες Ομάδες

  • YIA TA NEFRA

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Cookies
© 2020 Nephron. All Rights Reserved. Credits